Monday 31 December 2012

apunglah, ini ruang illusi

minda ini terapung di ruang imaginasi-- tiada sempadan. 
tiada bersegi.
tiada bersimetri.
tiada batasan ruang. 
abstrak dan indah. 

ruang aku-- punya aku.

dunia di sini indah-- benar indah. 
penuh warna. biru. merah. kuning. 
ah, bilang saja apa warna. 
petik saja kata apa. 
pendek kata, ada semua.

di ruang dunia ini aku terapung--  terapung di ruang penuh warna, 
penuh ceria, 
penuh indah. 
kaki ini-- semakin lupa melangkah.

kerna ini-- ruang aku. aku bisa terapung. 
aku bebas.

wujudnya ruang itu cuma sementara-- beberapa menit, aku sadar-- jejak kakiku masih bertapak di bumi tuhan.

dan pabila aku,
kembali ke ruang realiti; 
tersadung jatuh-- aku sapu pasir di lutut. darah di lutut ku biar mengalir pedih. 
perjalanan, aku teruskan.
ku langgar redah--
semua onak.

ruang aku, aku tak mungkin tersadung-- kerna aku bisa terbang, terapung di ruang udara. 
hukum newton dipersetankan dalam ruang imaginasi aku.

*mind blockage*

................

...............

...............


aku mahu ruang imaginasi aku kekal-- sebagai realiti yang tidak puki.


deen

No comments:

Post a Comment